dilluns, 16 de març del 2009

LES PARAULES



Si al bosc tinguéssim set,

quina font buscaríem?
La de l’aigua més clara,
més viva i més brillant.
I la de l’arbre fruiter
quina peça voldríem?
La més madura i dolça,
suau al palada.
I quin ramell de flors

a l’amor donaríem?
El de colors més bells,
més fresc i perfumat.
Per als amics i amigues,

no triarem paraules
entre les més boniques
que al món s’han inventat?

No volem l’aigua bruta,
ni la fruita tarada,

ni fer rams d’esbarzes...
i en la nostra conversa
volem belles paraules...

per junts estar bé.

Els ibers



El dia 25 de febrer vam anar a Calafell d’excurcio.Vam anar a visitar un poblat iberic.El viatge era molt llarg, i quan vam arribar a una parking d’autobusos i motos vam esmorzar.La senyoreta Sonia va portar unes galetes bonisimes, rapidament vam anar cap el poble iber, pero vam tindre que passa per una discoteca que ho tiraben tot a terra.Primerament a l’entra vam veure una muralla amb una linea que volia dir que cap abaix era el que van troba i cap a dalt el recronstruits i ens van empessar a fer preguntes, i ens van explicar moltes coses.I finalment vam fer dos tallers de cosir i cap a la platja, a dinar!

dimecres, 4 de març del 2009

El dia i la nit


Al de dia
menjem pinya
i a la nit
tothom es al seu llit.


A vegades juguem i ens ho passem be
com quan mengem xocolata Nestle
i quan ens dutxem
pensem que lluny de casa marxem.

Mai ho he intentat
perque al carrer em fa llastima un gat,
i al sopar sopa
penso amb una llagrima que te forma de gota.




La meva gossa


La meva gossa
Te mida de bossa

Quan va al terrat
enxampa un gat

A la meva gossa
Li he posat el nom de mossa

Al gos del costat
Li ha agradat

A els dos dies es van casar
I a les dos setmanes cinc gossets a parar

dilluns, 2 de març del 2009

Les estacions



A l’hivern sempre fa fred
I als animals els atrapa la red,
A la Primavera creixen les flors
De diferents colors i colors,
A l’Estiu els animals suten de la red
I els atrapa el coloret,
I finalment,
A la Tardor les fulles cambien normalment
I amb el mal color
Ningu dona el peto.

dilluns, 16 de febrer del 2009

poema (posta de sol)




Quant s’aposta el sol,
Tothom fa el que vol,

Mira per la finestra
o pel balcó,
rega la teva ginesta,
i dona menjar al falco.

Quant el sol desapareix,
Ja no queda cap peix,
Arriba la nit,
Tapat be al teu llit,
Acluca els teus ulls,
Se senten uns murmulls?

dilluns, 19 de gener del 2009

Centenari 100


El dia 23era el centenari del campanar de Torregrossa.
Vam veure una peli sobre un campanar, ja que aquell dia era el centenari. A mitja pel·lícula vam practicar una cançó per el centenari i es així:


Al 23 de desembre fum, fum, fum (bis)
Es compleixen els 100 anys que es va acabar el campanar,
el gegant de Torregrossa, forma part de nostra historia fum, fum, fum.(bis)
Al 23 de desembre fum, fum, fum (bis)
Quant del poble ens allunyem amb els seus ulls ens va veient,
Esperant nostra tornada com els pares fan a casa fum, fum, fum.(bis)


Desprès van fer el bateig del campanar van tirar moltisim! Van encendre
Unes llumetes que feien molt de goig.