menjem pinya
i a la nit
tothom es al seu llit.
i quan ens dutxem
pensem que lluny de casa marxem.
Mai ho he intentat
perque al carrer em fa llastima un gat,
i al sopar sopa
penso amb una llagrima que te forma de gota.
Bloc de treball d'alumnes de 5è del CEIP La Bassa
Quant s’aposta el sol,
Tothom fa el que vol,
Mira per la finestra
o pel balcó,
rega la teva ginesta,
i dona menjar al falco.
Quant el sol desapareix,
Ja no queda cap peix,
Arriba la nit,
Tapat be al teu llit,
Acluca els teus ulls,
Se senten uns murmulls?

El dia 23era el centenari del campanar de Torregrossa.
Vam veure una peli sobre un campanar, ja que aquell dia era el centenari. A mitja pel·lícula vam practicar una cançó per el centenari i es així:
Es compleixen els 100 anys que es va acabar el campanar,
el gegant de Torregrossa, forma part de nostra historia fum, fum, fum.(bis)
Al 23 de desembre fum, fum, fum (bis)
Quant del poble ens allunyem amb els seus ulls ens va veient,
Esperant nostra tornada com els pares fan a casa fum, fum, fum.(bis)
Desprès van fer el bateig del campanar van tirar moltisim! Van encendre
Unes llumetes que feien molt de goig.